اولادخواجه احرار
اولادخواجه احرار

اولادخواجه احرار

شخصیتها

خدایی داریم که قدرش ندانیم


اینم واسه همونایی که می گن خدا باید مشکلاتمونو خودش حل کنه :

مردی برای اصلاح سر و صورتش به آرایشگاه رفت در بین کار گفت و گوی جالبی بین آنها در گرفت .
آنها در مورد مطالب مختلفی صحبت کردند وقتی به موضوع خدا رسید
آرایشگر گفت : من باور نمی کنم که خدا وجود داره .
مشتری پرسید : چرا باور نمی کنی ؟
آرایشگر جواب داد : کافیست به خیابان بری تا ببینی چرا خدا وجود ندارد ؟ شما به من بگو اگر خدا وجود داشت این همه مریض می شدند ؟ بچه های بی سرپرست پیدا میشد ؟ اگر خدا وجود داشت درد و رنجی وجود داشت ؟ نمی تونم خدای مهربانی را تصور کنم که اجازه بده این همه درد و رنج وجود داشته باشه .
مشتری لحظه ای فکر کرد اما جوابی نداد چون نمی خواست جر و بحث کند . آرایشگر کارش را تمام کرد  و مشتری از مغازه بیرون رفت . به محض اینکه از مغازه بیرون آمد مردی را دید با موهای بلند و کثیف و به هم تابیده و ریش اصلاح نکرده ظاهرش کثیف و به هم ریخته بود .
مشتری برگشت و دوباره وارد آرایشگاه شد و به آرایشگر گفت : میدونی چیه ! به نظر من آرایشگرها هم وجود ندارند .
آرایشگر گفت : چرا چنین حرفی میزنی؟ من اینجا هستم . من آرایشگرم . همین الان موهای تو رو کوتاه کردم.
مشتری با اعتراض گفت : نه آرایشگرها وجود ندارند چون اگر وجود داشتند هیچکس مثل مردی که بیرونه با موهای بلند و کثیف و ریش اصلاح نکرده پیدا نمی شد .
آرایشگر گفت : نه بابا ! آرایشگرها وجود دارند موضوع اینه که مردم به ما مراجعه نمیکنند .
مشتری تاکید کرد : دقیقا نکته همینه خدا وجود دارد . فقط مردم به او مراجعه نمیکنند و دنبالش نمی گردند .

آره راست می گفت اون مشتری که تا ما آدما به مشکلی بر می خوریم و تو کارمون گره ایجاد میشه ، در خونه ی همه رو می زنیم و از همه کمک میخایم و به قول بچه ها این در و اون در می زنیم ولی یاد خدا چطور ؟ نه خبری نیست ، خدای مهربونی داریم ولی مظلومه .

بعضی موقع ها خدا خودش مارو میندازه تو گرداب مشکلات ، چون دوست داره بنده هاش یادش بیفتن و از خودش کمک بخان . اون میخاد مارو امتحان کنه و ببینه موقع مشکلات یادش هستیم ؟

خدایی که عزت و ذلالت بنده هاش دست خودشه . هرکسی رو که بخاد گنده می کنه و هرکسی رو که بخاد حقیر . . .

مشکلات ما انسان ها را با صدا کردن ذکر مقدسش خیلی زود و باور نکردنی حل میکنه . . .

ولی کم داریم کسی رو که موقع مشکلات خبر خدارو بگیره . . .

برای همینه که این همه درد و رنج در دنیا وجود دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.